İNSANCIKLAR İNSAN DEĞİLLER

Evet, doğru okudunuz! İnsancıklar insan değiller.
Şöyle açıklayayım; kitaptaki her bir karakterin insan olduğuna dair şüphe duyabilirsiniz. Çünkü kitaptaki karakterlerin hepsi bi' garip. İnsanlığından şüphe duyarsınız. İnsan olduğundan eminsiniz ama değilsiniz. Öyle bir durum yani. Yanlış anlamayın, kitabın kötülüğünden değil, bir ilk kitap için gayet iyi. "Yeni Gogol geldi." dedirten bir kitap kötü olamaz. Bunu da hiç Gogol okumayan biri söylüyor. Yani ben! Kitaptaki karakterler çok iyi işlenmiş bu arada. Kurguda biraz problem olabilir. Amaaan, olacak o kadar. Hayatımda hiç kitap yazmış mıyım zaten?
Ben kitap hakkında hiç gerçek bilgi vermemişim.
İnsancıklar , Fyodor Mihayloviç Dostoyevski - Fiyatı & Satın Al ...
Kitabımız bu. Bendeki baskısı Sabri Gürses çevirisi ve gayet iyi. D&R dan 7 TL gibi bir fiyata almıştım. Kitabımızın konusuna ve ne anlattığına gelecek olursak...
İki kişinin mektuplaşmasını anlatıyor, tahmin edeceğiniz üzere iki aşığın. Makar ve Varenka. Karşılarına çıkan engelleri, bunlarla nasıl baş ettiklerini ya da edemediklerini filan anlatıyor ve her karakterin altından bir şey çıkıyor. Hani şöyle oldum ben:
- Emelya sen de mi! Bir temiz Makar ve Varenka kaldı.
*Birkaç dakika sonra*
- Allah' ın cezaları!! Azcık daha uslu dursanız olmuyor muydu? 

Kitabı okurken böyle okudum yani.
Dostoyevski, şu ana kadar okuduğum -ya da okumaya çalıştığım- her kitabında, Rusya' nın "SEFİL" ve rezalet durumunu anlattığı gibi, bu kitabında da beni şaşırtmadı ve memleketinin sefilliğinden bahsetti. Sonuçta hayat güllük gülistanlık değil. Değil ama, bir insanın başından hiç güzel bir şey geçmez mi? Daha doğrusu, bir insan hiçbir şeyden mutlu olmaz mı? Tamam, bunlar sefil ama, hiçbir şeyden mutlu olmasını da bilmiyorlar! En küçük şeyden bile mutlu olmaları gerekirken, hiçbir şeyden mutlu olmuyorlar. DELİRİCEM RESMEN!!
Bütün bunlar kitabın gerçekten mükemmel olduğuna ve bir ilk kitap için gerçekten harika olduğunun bir kanıtıdır.
Kitabın romantizmle ilgili olan kısmına gelecek olursak, bu konuda yeni doğmuş bir bebekten daha cahil olduğum için bir şey diyemem bu konuda çünkü devreye romantizmin girdiği yerleri atlayarak ve okumak zorunda kalsam bile iğrenerek okuduğum için (şaka yapmıyorum, ciddiyim) tek kelam edemem bu konuda.
Kitap genel olarak iyiydi, hatta bir ilk kitap için fazla mükemmeldi. Gerçekten iyiydi. Gerçekten.


Bunu da eklemek istedim yardımcı olması için. Film ve dizilerle ilgili incelemeler dışında fikriniz varsa, yorumlara yazarsanız çok mutlu olurum. Hoşçakalıın!!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gizeminiz varsa eğer, Sherlock hemen çözer!

OYUNCU İNCELEMELERİ #1

OYUNCU İNCELEMELERİ #4