Peter Pan Bize De Gel!

Tekrar merhaba!

Bu yazının konusu Peter Pan. Filmlerinden, kitaplarından ala ala anlatacağım. Doyurcu bir yazı olması dileğiyle..

Peter Pan'ın hikayesi, en son Taylor Swift ablamız "Cardigan" adlı bir şarkı çıkarınca gündeme geldi. Daha doğrusu, Peter Pan ve Wendy'nin hikayesi. 

Bilirsiniz ki; Peter Pan Olmayan Ada adında, girenin bir daha çıkmak istemeyeceği bir adada yaşar. Wendy ve kardeşleri, oraya gidebilen şanslı çocuklardan biridir. Günün birinde Peter, Wendy'ye onunla onunla adada sonsuza kadar kalmayı ve BÜYÜMEMEYİ teklif eder. Ama Wendy büyümek istiyordur ve bu teklifi reddeder. Size Wendy'nin aklındaki tahtaların eksik olduğu konusunda yemin edebilirim ama bunu kanıtlayamam. Çocuk sana büyümemeyi teklif ediyor, sen reddediyorsun. Bence bir doktora git.
Bu Peter Pan'a dair, çook ilginç teorimsi bir şey var. Bu teorimsi şeye göre; Peter aslında cennette bir melekti. Olmayan Ada cennet; oradaki çocuklar da ölmüş çocuklardı. Bu yüzden asla büyümüyorlar, sürekli çocuk kalıyorlardı. Ben inandım buna, sizi bilemem.
Gariptir ki; Peter Pan üzerine en fazla film/çizgi film yapılan kitaplardan biri. 
Karaker J.M. Barrie (İskoç roman ve oyun yazarı) tarafından yapılmış. Ve bu karakteri ilk defa "The Little White Bird" kitabında kullanmış. 
Hem Peter Pan için hem de J.M. Barrie için yazılmış çizilmiş bir sürü kitap var. Hatta "Peter Pan Sendromu" diye bir rahatsızlık bile var. Asla büyümek istemeyen veya yetişkin olduğu halde çocuk gibi davranan insanlar için kullanılıyor. Ben de olma ihtimali çok yüksek.
Devam edecek olursak; 2004 yılında "Peter Pan Define Avında" adlı bir devam kitabı çıkarılmış ne idüğü belirsiz bir yazar tarafından. Ben daha okumadım ama okumak istiyorum. Çok merak ettim.
Bu karanlık ayrıntıyı sizinle paylaşmasam olmaz dedim ve paylaşıyorum. Yine ne idüğü belirsiz bir yazarın hangi akla hizmet ederek yazdığı bir Peter Pan kitabında, Peter Pan alkolik olduğundan intihar ediyor. Yazara beddualarımı gönderiyorum. Ne hale getrimiş Peter Pan'ı.
peter+pan+gif gifs | WiffleGif

Peter Pan'ın sizi Olmayan Ada'ya götürebilmek için kapınızı tıklatması dileğiyle,
                                                                                                                                       Rachel Raven Roth

Yorumlar

  1. Olmayan ada cennetse ölelim mi yani? jdisbsksbdsjbd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Remus bak şimdi ben yeni bir teorimsi şey okudum. Yine Peter Pan melek. Kayıp çocuklar da cennete gitmeye çalışan çocuklar. Peter Pan onlara cennete bulmaları için yardım ediyor

      Sil
  2. Rothy, Taylor ablanın şarkılarını seviyor musun?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gizeminiz varsa eğer, Sherlock hemen çözer!

OYUNCU İNCELEMELERİ #1

OYUNCU İNCELEMELERİ #4